Huomioarvotutkimus näytti mainoskampanjan vahvuudet

On mahtava huomata, kuinka hyvin kampanja on tavoittanut lukijat Kiinteistölehden eri kanavissa. Varsinkin lehtimainoksen huomioarvo yllätti meidät erittäin positiivisesti.
Saimme huomioarvotutkimuksesta tärkeää palautetta ja näkemyksiä, jotta voimme tuottaa entistäkin parempia, kiinnostavampia ja lisäarvoa tuottavia sisältöjä lukijoille tulevaisuudessakin.

Santeri Hirvonen, Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, Kattotutka

Kattotutka Oy on valtakunnallisesti toimiva kattopalveluihin ja -tuotteisiin keskittynyt suomalainen perheyritys. Yritys tarjoaa kaiken kattavat ratkaisut vesikaton tarkastuksiin, korjauksiin, huoltoihin ja remontteihin liittyen.

Kattotutka mainosti kattojen syyshuoltoja ja säännöllisiä kattohuoltoja Kiinteistölehdessä, Kiinteistölehden verkkosivuilla sekä Kiinteistölehden uutiskirjenostoissa vuoden 2023 syksyllä. JHelske Research suoritti huomioarvotutkimuksen tästä kampanjasta.

Huomioarvotutkimuksella selvitettiin kampanjan vaikutuksia kohderyhmään, miten kampanja on huomattu kohderyhmän keskuudessa ja kuinka hyvin kampanjan ydinviesti on ymmärretty. Tutkimus toteutettiin online-kyselyllä, ja kohderyhmä oli Kiinteistölehden uutiskirjeen tilaajat sekä verkkosivuston vierailijat.

Suurin osa tutkimukseen vastanneista asui pääkaupunkiseudulla kerrostalossa. 60 prosenttia vastaajista oli yli 60-vuotiaita. Tutkimuksen vastaajista eriteltiin ne, jotka tunnistautuivat hallituksen jäseneksi tai puheenjohtajaksi. 

Kattotutka jäi lukijoiden mieleen

Kaikista Kiinteistölehden lukijoista 69 prosenttia oli huomannut Kattotutkan lehtimainoksen. Hallituksen jäseneksi tai puheenjohtajaksi ilmoittautuneista jopa 75 prosenttia muisti nähneensä Kattotutkan mainoksen Kiinteistölehdessä.

Lukijoista yli puolet huomasi Kattotutkan mainoksen uutiskirjeen nostoista, ja verkkosivujen kumppanisisällön osalta 37 prosenttia vierailijoista muisti nähneensä kampanjan.

Tutkimuksen avoimien vastausten perusteella vastaajien huomiota kiinnitti erityisesti kiinnostava mainoskuva, otsikot sekä aiheen ajankohtaisuus ja tärkeys. Kampanjan ydinviesti meni myös lukijoille hyvin perille.

Tutkimukseen nostettiin yhdeksi kysymykseksi Avainlipun ja kotimaisuuden merkitys. Avoimeen kysymykseen vastanneista suurimmalle osalle Avainlippu merkitsee paljon. Suuri osa vastaajista suosii kotimaisuutta ja kertoo sen olevan merkki luotettavuudesta sekä laadusta.

Kampanjan vaikutukset

Kattotutkan kampanjan sisältöjä Kiinteistömedian eri kanavissa huomanneista 70–80 prosenttia perehtyi niihin osittain tai tarkemmin. Vastaajista 27 prosenttia päätyi hakemaan lisätietoa internetistä kampanjan seurauksena. Hallituksen jäsenistä ja puheenjohtajista jopa 35 prosenttia harkitsi palvelun hankkimista kampanjan ansiosta.

Kyselyn vastaukset olivat voittopuolisesti hyviä ja positiivisia. Kohderyhmään vetosi kampanjan ydinviesti. Kattotutkan markkinointiviestintä on ollut selvästi onnistunutta. Kampanjalla on ollut toivottu vaikutus kohderyhmään.

Kampanja pyrittiin toteuttamaan opastavassa hengessä ja sen tavoitteena oli herättää ajatuksia säännöllisen huollon merkityksestä osana kattojen ylläpitoa. Säännöllisellä tarkastus- ja huoltotoiminnalla voidaan parhaimmillaan välttyä jopa satojentuhansien eurojen yllättäviltä korjauksilta. Tutkimuksen tulosten pohjalta voidaan todeta, että tavoitteessa onnistuttiin ja ydinviesti oli sisäistetty hyvin.

Santeri Hirvonen, Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, Kattotutka


Haluatko selvittää, miten mainoksesi toimii Kiinteistölehdessä? Ota yhteyttä!
Helmi Lipponen
Markkinointipäällikkö
+358 40 502 4345
helmi.lipponen@kiinteistomedia.fi

Samankaltaisia uutisia

Rakentavaa sanottavaa.

Scroll to Top